از زمان رسوایی دمو بازی Killzone 2 در نمایشگاه E3 تا کنون، افت گرافیکی بازیهای ویدئویی در محصول نهایی نسبت به نمایشهایی که شاهد آن هستیم، به یکی از جنجالیترین موضوعات تبدیل شده است. این مورد زمانی رخ میدهد که یک بازی نمایش خیره کنندهای را در دموها و یا تریلرها داشته باشد اما زمان عرضه نسخه کامل که میرسد، کیفیت نه تنها در همان حد نیست بلکه پایینتر هم میباشد. با ما در ادامه مطلب برای مرور توضیحات یکی از شرکتهای مطرح صنعت پیرامون این موضوع همراه باشید.
بحث افت گرافیکی فقط به Killzone 2 ختم نمیشود و بازیهای دیگری نیز مانند Watch Dogs ،Dark Souls 2 ،The Witcher 3 ،The Division ،Assassin’s Creed Unity ،Far Cry 3/4 ،Forza Motorsport 5 و غیره صرف نظر از اینکه بعضا بر روی حداکثر تنظیمات هنوز هم زیبا هستند، در حد نمایشهای اقراق شده قبلی خود نیستند.
متیو مولر به عنوان مهندس پایکار یونیتی تکنولوژی (Unity Technologies) طی صحبتهای خود با با سایت DSO، توصیههای جالب توجهی را به تمامی بازیسازان در سراسر دنیا ارائه کرده است. او میگوید:
بالابردن انتظارات میتواند نتیجه معکوسی داشته باشد. از طرفی هم به نمایش در آوردن بهترین تکنولوژی که ارائه میکنید همیشه جالب است، زیرا به همین روش میباشد که شما از حداکثر ظرفیتها استفاده میکنید و سعی در متفاوت بودن نسبت به رقبا دارید. نکته مهم دیگر این است که گاهی عرضه یک بازی ویدئویی، میتواند سختترین کار در این دنیا باشد و تقریبا همه در ماه آخر، محتویاتی را حذف میکنند. استودیوهای باتجربه روشها و ابزارآلاتی را برای مقابه با ریسک به وجود آوردهاند. بازیسازان مستقل اگر بر روی تست واحدها، ادغام مداوم و ابزار برای تحلیل راحتتر کار نکنند، قضیه میتواند بسیار شلوغ شود. قانون شماره یک این است: هیچ وقت بازی خود را بر روی یک سیستم رایانهشخصی بسیار قدرتمند نسازید.
این صحبتها جالب و کاملا درست هستند. کار بر روی رایانههای قدرتمند، نه تنها ممکن است چیزی را برای سازنده به ارمغان نیاورند، بلکه شاید چیزهایی را هم از دست بدهد.